Så håller du din hy ung:

1. Dags att fimpa!!
Rökning gör att du har svårare att ta upp viktiga ämnen som i sin tur ger leder till ett åldrande utsende och rynkor. Din hud blir grov och grå och får mer orenheter.

2. Sola med måtta.
jag vet att man gillar att ha den där shysta brännan på försommaren för att se lite piggare ut, me like! men solen bryter ner spännsten i huden och gör den torr. Stor risk att porerna blir större och din ny ser mer oren ut. solning ger pigmentförendringar och får huden att åldras snabbare speciellt om man bränner sig. Om man nu ändå vill sola glöm inte solskydd fastän vi bara är i sverige!:)

3. Använd rätt produkter för din hudtyp.
Många gör misstaget att använda fel hudpoducter för deras hudtyp vilket resulter till oönskat resultat som i värsta fall acne. Det är viktigt att rengöra sig morgon och kväll för att underlätta cellförnylesen och orenheten i huden. Var noga med att välja krämer efter din ålder och behov:)

4. Gör en Snygg-peel
med åren misnkar cellförnyelsen och beöver då lite exta hjälp på vägen genom att peela ansiktet nån gång i veckan stimulerar du huden för att behålla lystern och slippa den gråa/trötta känslan i huden samtidigt som du masserar blodcirkulationen.

några tips på vägen som jag använder mig av:)




inte skulle jag heller tacka nej till att se så här ung ut då jag oxå är 48 år och fött två barn.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0