10 tips på ett bättre självförtroende

hittade denna lista på natashas blogg och tyckte den var riktigt bra och att andra ska få ta del av den:)
1. Utmana dig själv, utsett dig för saker du vill göra men inte vågar.
2. Börja dagen med att berömma dig själv med dom sakerna du är stolt över.
3. Acceptera ditt utseende, alla är unika med sitt alldeles egna utseende. 
Men om man mår super dåligt över något så tycker jag att man kan operera sig, så länge man har fyllt 18år.
Men tänk också på att man inte mår bättre för att man opererar sig, allt sitter i huvudet.
Det är vanligt att man tänker, om jag fixar detta så kommer jag att må bra och mitt liv kommer att bli helt annorlunda, tyvärr är det inte så.
4. Gör sociala saker, man utvecklas som person när man träffar nya människor.
5. Umgås inte med folk som trycker ner en och säger indirekta elaka saker.
6. Tänk stort om dig själv på ett o egotrippat sätt, tyck aldrig dåligt om dig själv.
7. Låtsas att du har ett bra självförtroende, fake it til you make it. :)
8. Gör det du gillar i livet och strunta i vad alla andra tycker.
9. Jämför dig inte med modellerna i media, det är mycket retusch och massa fusk.
Många modeller, artister mm tränar upp sig och går på stränga dieter innan en visning eller plåtning.
10. Tänk att lycka är inte ett snyggt utseende eller ett bra jobb. Lycka finner man när man hittar sig själv.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jättebra tips ju!

2010-04-19 @ 10:15:43
URL: http://idamariehendriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0